چگونه حرفه ای بنزین بزنید

 

در این مطلب توصیه ها و مواردی که بر اساس علم شیمی و مواد در رابطه با خواص بنزین و همچنین نکاتی که کارکنان پمپ بنزین طی مدت کار و تجربه ارائه کرده اند را در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم.

 

 

۱) به هنگام صبح بنزین بزنید:

بهتر است در صبح زود زمانی که هوا همچنان خنک تر است بنزین بزنید اما دلیل این ماجرا چیست؟ دلیل این موضوع بر این است که همانطور که می دانید مخازن تمامی پمپ بنزین ها درزیر زمین قرار داده شده است و هر چقدر هوا خنک تر باشد این بنزین ذخیره شده در مخازن زیر زمین هم متراکم تر می شوند این در حالی است که در دمای بالا تر بنزین این چگالی و تراکم را از دست می دهد و بخشی از مخزنی که زیر زمین قرار دارد را گاز و بخار بنزین تشکیل می دهد. پس اگر در گرما بنزین بزنین آن مقداری که پمپ نشان می دهد و عدد می اندازد و البته باک شما پر می شود بنزین نیست و قسمتی از آن تنها بخار و هوا ست که شما باید هزینه آن هوا و گاز را هم هم بهای بنزین بپردازید. به همین جهت بسیاری از کسانی که راننده مخازن و تانکر های موادی از این دست از جمله سوخت های بنزین، گازوئیل و … هستند بسیار به این نکته توجه می کنند.

۲) به هنگام تخلیه بنزین نزنید:

بسیاری از مواقع زمانی که در پمپ بنزین هستید شاهد تانکر ها و ماشین هایی هستید که در حال تخلیه بنزین هستند وبسیار با این صحنه مواجه شده اید. توصیه کارکنان شاغل در پمپ بنزین و البته کارشناسان این است که در این هنگام بنزین نزنید. زمانی که این تانکر ها در حال تخلیه هستند بنزین با فشار به سمت مخازن پمپ بنزین ها سرازیر می شود و در این حالت بر اثر فشار بنزین ورودی بنزین های در حال تخلیه و بنزین در ته مخزن مانده، مخلوط و بسیاری از آلودگی ها و ذراتی که در ته مخزن ته نشین شده بودند به سطح آمده و زمانی که شما بنزین میزنید به حتم این ذرات و آلودگی ها را به باک خودروی خود منتقل می کنید و خود می دانید چه دردسر هایی می توانند این ذرات باعث شوند.

۳) زمانی که باک نصفه است بنزین بزنید:

اجازه ندهید بنزین شما به پایان برسد و سپس بنزین بزنید و می بایست زمانی که باک حدودا نیمه یا یک سوم است برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه کنید.بنزین به سرعت تبخیر و به گاز تبدیل می شود پس هرچقدر فضای داخل باک بیشتر خالی باشد هوای بیشتری هم موجود است و در نتیجه بنزین بیشتری هم در داخل باک مخصوصا در دمای  گرم تر به بخار تبدیل شده و به راحتی از دست می رود بدونه اینکه شما از آن استفاده کرده باشید. حتما هنگام باز کردن درب باک برخی زمان ها مخصوصا در تابستان با این بخار یا بنزین بخار شده مواجه شده اید. خود مخازن بنزین دارای قطعات یا شناور هایی هستند که در داخل مخزن از این هدر رفت در زیر زمین جلوگیری می کنند ولی خودرو یا بهتر است بگوییم باک خودروی شما به این تجهیزات مجهز نیست. پس فضای کمتر داخل باک به معنی هدر رفت کمتر است.

۴) دستگیره را تا انتها فشار ندهید:

اگر به نازل ها و دستگیره آن ها در پمپ بنزین دقت کرده باشید . متوجه می شوید که معمولا در بسیاری از نازل های استاندارد سه درجه آرام،متوسط، و سریع وجود دارد که اشاره به جریان بنزین وارد شده به باک دارد. شما می بایست سعی کنید این سرعت را کم کنید چرا که همه و اکثر شلنگ های پمپ های بنزین مجهز به سیستم برگرداندن بخار هستند و زمانی که سریع بنزین زده یا دستگیره را تا انتها فشار می دهید بخشی از بنزین مجدد بخار شده و با سیستم یاد شده ی بازگشت، این بخار مکیده شده و مجدد وارد و برگرداننده میشود و بخشی از شماره هایی که پمپ نشان می دهد بنزین نیست بلکه بخار بنزین است که برای شما شماره می اندازد و می بایست هزینه کنید.

مرجع: howcanu

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

EDIT BY HamidSafa