تغییرات در نرم افزار خودرو به صورت کاملا تخصصی برای افزایش راندمان موتور و اعمال تغییرات دلخواه بر روی خودرو و رفع اشکالات گفته میشود.

ما با داشتم علم ریمپ و هر چند سابقه کم از لحاظ مدت انجام این عمر حدود دو سال(از سال ۹۵) ولی به صورت مستمر و پیگیر و حضور در تمام دوره ها و داشتن تجهیزات روز برای این عمر سعی بر پیشی گرفتن در این عرصه هستیم و ادعا میکنیم که با کمترین هزینه بیشترین تغییر و افزایش راندمان خوردو شما رو به ارمقان میاریم. که تمام کارهای ما با ضمانت نامه کتبی و یک سال ضمانت انجام میشود که جای هیچ گونه شبه ای ایجاد نکند.

خیلی از دوستان بین انتخاب یک مکان برای ریمپ ایسیو توی شک هستن ولی اگر بخوام افرادی که این کار رو انجام میدن دسته بندی کنم. کلا به دو دسته تقسیم میشوند. افراد که بدون علم اینکار رو انجام میدهند به کمک نرم افزارهایی که روی دستگاه دانلود اضافه شده و ناقص و بدون هیچ گونه توضیحی در خدمت تعمیرکار قرار گرفت و افرادی که این علم رو دارند و در دوره های ریمپ شرکت کرده و یجورایی مثل دیاگ که خیلی جاها دارن و حتی تعویض روغنی هم دیاگ میزند ولی یک متخصص دیاگ بزنه با یک ناشی خیلی تفاوت هست.

ولی دیاگ نهایت یه تشخیص اشتباه میدهد که قطعه اشتباهی تعویض میشود ولی ریمپ اشتباه ممکنه خسارتی خیلی بیشتر را به مشتری بدهد.

حالا اگه بخوام به ریشه ریمپ بپردازم کلا این کار جهت شرکت خودرو در پیست و مسابقات و خارج کردن ماشین از استاندارد خودروساز هست که افرادی که مسابقه انجام میدهند نیاز به این محدودیت ها ندارن و میخوان بیشترین شتاب رو از خودرو بگیرن که ماشین رو روی داینو(دستگاه تست گشتاور و ..) میبرن و با تغییر در جداول خودرو به حداکثر توان موتوری که تقویت کردن میرسانن.

در این جریان افرادی که این کار رو انجام میدادن شروع به آموزش تعمیرکارهای خودرو کردن و دوره هایی رو برای این افراد برای ماشین ایرانی انجام دادن و ریمپ را عمومی کردن که این دوره ها حدود چهار میلیون هزینه داشت که همین مبلغ باعث شد که خیلی ها از این دوره ها محروم شوند اما همین بازار گرم تشنه بودم تعمیرکارها باعث شد همه به فکر درامد زایی خود در این بازار شوند و شروع به فروش دامپ (نرم افزار اتومبیل) ریمپ شده کردن که این امر باعث شد همه خود را تیونینگ کار معرفی کنن و با نصب این برنامه های اماده روی ماشین فکر میکنن ماشین رو ریمپ کرده و خودشون انجام دادن و هزینه های زیادی هم به عنوان اینکه برنامه ماشین را ریمپ کردن از صاحب ماشین میگیرن.

خوب اگر بخوام به عنوان راهنمایی که شما تفاوت یک ریمپر حرفه ای و مبتدی را بدانید که متحمل هزینه بیشتر و عدم جوابگویی خوب را نشوید

کلا ریمپ ایسیو سه مرحله دارد

برداشتن برنامه خودرو و اعمال تغییرات و ریختن دامپ داخل ایسیو خودرو

برداشتن برنامه کلا به دو صورت انجام میشود

برداشتن از طریق اوبیدی(درگاه دیاگ) و دیگری روش جیتگ که این روش باید پشت قاب ایسیو باز شود و با لحیم کردم سیم جیتگ دامپ را میخونن که تقریبا تمام ماشین های ایران امکان خواندن و نوشتن برنامه از طریق اوبیدی امکان پذیر هست و توصیه میشود که از روش دانلود اوبیدی صورت بگیرد و جایی مراجعه کنید که از این طریق اقدام به برداشتن دامپ و دانلود ایسیو اقدام کند

اول اینکه ایسیو که برد اببندی شده است و اینجوری امکان اینکه دوباره ابیندی شود خیلی کم است و دوم اینکه معلوم میشود به ایسیو دست زده شده و در بعضی مواقع ماشین از گارانتی خارج میشود یا موقع فروش امکان شبه برای خریدار که چرا به ایسیو دست خورده امکان است.

مرحله ریمپ یعنی انالیز دامپ و شناسی ناحیه ها تغییر انها نصبت به نیاز مشتری است

به طور مثال من یک ریمپر و شما به من مراجعه کردید. حالا من باید از شما نحوه رانندگی و توقع و نیاز شما رو از ماشین بدونم. اولین اقدام نصبت به موقعیت مکانی و آب و هوایی باید اقدام به اصلاح کارکرد فن نمایم و بعد باید توقع شما را بدانم که شما نیاز به شتابگیری دارید(صفر تا صد) یا نیاز به حداکثر سرعت دارید که اخر سرعت تان بیشتر شود. یا نیاز دارید که موقع کولر گیری ماشین سرحال تر باشد و فشار روی ماشین نباشد یا نیاز دارید که موقع زیاد بودن سرنشین های خودرو ماشین بتواند که سربالی رو راحت بالا برود و …

که تمام اینها ناحیه مختلف هست و باید کارهای متنوعی رو انجام داد و زمانی که ندانیم نمیتوانیم اون نیاز شما رو براورده کنیم

حالا شما تصور کنید که وعده شتاب را به شما میدهند ولی این شتاب دقیقا کدوم نیاز شما هست و ایا این شتاب برای شما مصرف بیشتر به ارمغان میاورد یا اینکه بهبود کارکرد خودرو را به ارمقان میاورد.

مرحله اخر هم ریختن است که معمولا با همون روشی که برمیدارن انجام میگیرد.

این تغییرات بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان میبرد و باید حدود ده تا جدول را شناسایی و تغییر دهد.

حالا تغییرات توی ناحیه کاتاف و اصلاح بعضی سنسور ها و چک سام گیری هم هست که جزو همان مراحل ریمپ هست که نمیتواند در عرض ده دقیقه برای شما بریزد که این یعنی دامپ اماده دارد و اصلا نیاز شما را براورده نمیکند.

اگر بخوام هزینه ها رو بگم این عمر اول دست دو تا برند بود که توافق بود هزینه ریمپ کامل ۴٠٠ تومن بلشد که هنوز هم این مبلغ ثابت مونده ولی برای اصلاح کارکرد فن یا اصلاح سنسور ها مبلغ نصف این تعرفه است و تقریبا تمام حرفه ای ها همین مبلغ را مطالبه میکنن که نصبت به زمان و دستگاه هایی که نیاز برای ریمپ حرفه ای هست و دوره هایی که رفتن مبلغ منصفانه ای هست که در تعمییرگاه عالیجناب نیز همین مبلغ تعرفه ما هست که البته برای مشتریان ثابت خود تخفیف های ویژه و شرایط ویژه ای برای ریمپ دارد که در همین سایت اعلام میشود.