هواگیری سیستم خنک کننده 405

 

جهت شروع هواگیری موتور خاموش بوده و بهتر است که تقریبا سرد باشد.

 

1-اول از همه در رادیاتور را باز کنید (توجه کنید که در صورت گرم بودم آب داخل رادیاتور دارای فشار است و اگر باز کنید آب گرم داخل رادیاتور با فشار به بیرون میپاشد)با احتیاط و با دستمال باز کنید

2-شیرهای هواگیری روی ترموستات شماره 1 و 2 را بازکنید

3-از گلویی رادیاتور محلول خنک کننده داخل رادیاتور بریزد تا از هر دو شیر هواگیری به طور پیوسته (بدون هوا) خارج شود.

4-بعد دیگر آب نریزید و شیرهای 1-2 را ببندید

5-در آخر در رادیاتور را ببندید

4 دیدگاه

  • ماهان گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    اگر موتور ۴۰۵ جوش آوورد و آمپر بالا اومد باید چیکار کنیم؟
    باید خاموش کنیم وعمل هواگیری رو انجام بدیم یا موتور روشن باشه؟

    • حمید صفا گفت:

      سلام
      بايد عامل جوش اومدن رو شناسايي كنيد
      اگه فن كار نكنه يا واتر پمپ خراب بشه در نتيجه روشن گذاشتن بدتر ميشه تا بهتر
      اگه عامل مثلا نداشتن اب باشه. شما ماشين رو خاموش و اب رو ميريزيد و بعد از هواگيري ماشين رو روشن ميكنيد كه اب بچرخه تا موتور خنك بشه
      اينكه بعضي ها ميگن روشن بزار و اب بريز. خطر سوختي خيلي خطرناك هست و اصلا درست و ايمني نيست.

  • افشین گفت:

    سلام ،ماشین من 405 هست در حال سلو و یواش رفتن امپر تا وسط میاد و پایین نمیاد اما تا ماشین دنده چهار و پنج میکنم و حدودآ هزار متر میرم شروع به پایین امدن میکنه درضمن رادیات هم سیخ زدم به نظر شما مشکل از کجاست

    • حمید صفا گفت:

      سلام
      توي اكثر مدل هاي 405 استارت فن 90 هست و زمان رسيدن دما به اين مقدار دستور فن را ايسيو صادر ميكند و اورف زمان روشن بودن فن حدود پنج دقيقه است و بايد دماي اب را تا حدود 84 پايين بيارد.
      شما بايد اول از درست بودن دماي اب (مهره سبز) و عملكرد فن ها مطمعا شويد و در صورت درست نشدن به ترتيب هزينه (ترموستات – رادياتور – واترپمپ – سرسيلندر) را تعويض كنيد.
      عمل سيخ زدن رادياتور خيلي اصولي نيست و ممكنه مشنك هاي عبوري هوا خراب شده باشن . نه مشبك هاي عبور آب و همچنان ايراد ماشين رادياتور باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

EDIT BY HamidSafa