هواگیری سیستم خنک کننده ۴۰۵

 

جهت شروع هواگیری موتور خاموش بوده و بهتر است که تقریبا سرد باشد.

 

۱-اول از همه در رادیاتور را باز کنید (توجه کنید که در صورت گرم بودم آب داخل رادیاتور دارای فشار است و اگر باز کنید آب گرم داخل رادیاتور با فشار به بیرون میپاشد)با احتیاط و با دستمال باز کنید

۲-شیرهای هواگیری روی ترموستات شماره ۱ و ۲ را بازکنید

۳-از گلویی رادیاتور محلول خنک کننده داخل رادیاتور بریزد تا از هر دو شیر هواگیری به طور پیوسته (بدون هوا) خارج شود.

۴-بعد دیگر آب نریزید و شیرهای ۱-۲ را ببندید

۵-در آخر در رادیاتور را ببندید

حمید صفا
با سلام ليسانس کارشناسی مکانیک هستم . علاقه مند به موسیقی و ورزش و در حوزه رشته تحصیلیم به تنظیم موتور و تعمیرات ECU و ريمپ و تيونينگ علاقه ی زیادی دارم.

8 دیدگاه

  • ماهان گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    اگر موتور ۴۰۵ جوش آوورد و آمپر بالا اومد باید چیکار کنیم؟
    باید خاموش کنیم وعمل هواگیری رو انجام بدیم یا موتور روشن باشه؟

    • حمید صفا گفت:

      سلام
      باید عامل جوش اومدن رو شناسایی کنید
      اگه فن کار نکنه یا واتر پمپ خراب بشه در نتیجه روشن گذاشتن بدتر میشه تا بهتر
      اگه عامل مثلا نداشتن اب باشه. شما ماشین رو خاموش و اب رو میریزید و بعد از هواگیری ماشین رو روشن میکنید که اب بچرخه تا موتور خنک بشه
      اینکه بعضی ها میگن روشن بزار و اب بریز. خطر سوختی خیلی خطرناک هست و اصلا درست و ایمنی نیست.

  • افشین گفت:

    سلام ،ماشین من ۴۰۵ هست در حال سلو و یواش رفتن امپر تا وسط میاد و پایین نمیاد اما تا ماشین دنده چهار و پنج میکنم و حدودآ هزار متر میرم شروع به پایین امدن میکنه درضمن رادیات هم سیخ زدم به نظر شما مشکل از کجاست

    • حمید صفا گفت:

      سلام
      توی اکثر مدل های ۴۰۵ استارت فن ۹۰ هست و زمان رسیدن دما به این مقدار دستور فن را ایسیو صادر میکند و اورف زمان روشن بودن فن حدود پنج دقیقه است و باید دمای اب را تا حدود ۸۴ پایین بیارد.
      شما باید اول از درست بودن دمای اب (مهره سبز) و عملکرد فن ها مطمعا شوید و در صورت درست نشدن به ترتیب هزینه (ترموستات – رادیاتور – واترپمپ – سرسیلندر) را تعویض کنید.
      عمل سیخ زدن رادیاتور خیلی اصولی نیست و ممکنه مشنک های عبوری هوا خراب شده باشن . نه مشبک های عبور آب و همچنان ایراد ماشین رادیاتور باشد.

  • الماسی گفت:

    باسلام
    ماشین بنده پارس مدل ۸۵ هست
    تازه واشر سرسیلند عوض کردم که متوجه شدم رادیاتور نشتی داره که عوض کردم که دیدم بعد هواگیری که رادیات ساز کرد امپر به اخر میرسه هم فن ها رو دور تند کار میکنه هم رادیاتور سرد هست امدم ترموستات هم عوض کردم ولی پیچ برنجی را باز کردم دیدم هوا خارج میشه ماشین را خاموش نکردم ولی کمی گاز را نگه داشتم وکم کم اب اضافه رادیات کردم بهتر شد ولی پشت چراغ راهنما که ایست میکنم کمی امپر از نصف بالا میره
    دوباره ماشین را خاموش هواگیری کنم

    • حمید صفا گفت:

      سلام دوست عزیز
      کلا هیچ ماشینی رو نباید روشن هواگیری کنید. بدلیل اینکه توی حالت روشن واترپمپ توی مدار هست.
      شما ماشین رو توی حالت خاموش هواگیری کنید و ببینید دقیقا روی چه دمایی فن دور کند شروع به حرکت میکند و بعد از استارت فن دمای اب پایین میاید یا اینکه ثابت میماند و بالا میرود

  • امیر گفت:

    سلام
    من ترموستات دما پایین امروز داشتم ماشین تو ترافیک بود که امپر ۹۰ رد کرد اومدم پایین فن با دور تند کار میکرد اما رادیات سرد سرد بود
    در رادیات که باز کردم ی کف زرد رنگ زد بالا میخوام بدونم واشر سرسیلندر یعنی سوخت ؟؟؟
    بعدش هواگیری کردم درست شد اما اب داخل رادیات هنوز زرد

    • حمید صفا گفت:

      سلام خدمت شما
      ماشین شما اصطلاحا واشر ترسانده
      روغن وارد اب شده که اون رنگ رو به خودش گرفته
      دیر یا زود باید باز کنید ولی الان باز کنید خرجش کمتر میشود

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

EDIT BY HamidSafa