جهت شروع هواگیری موتور خاموش بوده و بهتر است که تقریبا سرد باشد.
۱-اول از همه در رادیاتور را باز کنید (توجه کنید که در صورت گرم بودم آب داخل رادیاتور دارای فشار است و اگر باز کنید آب گرم داخل رادیاتور با فشار به بیرون میپاشد)با احتیاط و با دستمال باز کنید
۲-شیرهای هواگیری روی ترموستات شماره ۱ و ۲ را بازکنید
۳-از گلویی رادیاتور محلول خنک کننده داخل رادیاتور بریزد تا از هر دو شیر هواگیری به طور پیوسته (بدون هوا) خارج شود.
۴-بعد دیگر آب نریزید و شیرهای ۱-۲ را ببندید
۵-در آخر در رادیاتور را ببندید
سلام و خسته نباشید.
اگر موتور ۴۰۵ جوش آوورد و آمپر بالا اومد باید چیکار کنیم؟
باید خاموش کنیم وعمل هواگیری رو انجام بدیم یا موتور روشن باشه؟
سلام
باید عامل جوش اومدن رو شناسایی کنید
اگه فن کار نکنه یا واتر پمپ خراب بشه در نتیجه روشن گذاشتن بدتر میشه تا بهتر
اگه عامل مثلا نداشتن اب باشه. شما ماشین رو خاموش و اب رو میریزید و بعد از هواگیری ماشین رو روشن میکنید که اب بچرخه تا موتور خنک بشه
اینکه بعضی ها میگن روشن بزار و اب بریز. خطر سوختی خیلی خطرناک هست و اصلا درست و ایمنی نیست.
سلام ،ماشین من ۴۰۵ هست در حال سلو و یواش رفتن امپر تا وسط میاد و پایین نمیاد اما تا ماشین دنده چهار و پنج میکنم و حدودآ هزار متر میرم شروع به پایین امدن میکنه درضمن رادیات هم سیخ زدم به نظر شما مشکل از کجاست
سلام
توی اکثر مدل های ۴۰۵ استارت فن ۹۰ هست و زمان رسیدن دما به این مقدار دستور فن را ایسیو صادر میکند و اورف زمان روشن بودن فن حدود پنج دقیقه است و باید دمای اب را تا حدود ۸۴ پایین بیارد.
شما باید اول از درست بودن دمای اب (مهره سبز) و عملکرد فن ها مطمعا شوید و در صورت درست نشدن به ترتیب هزینه (ترموستات – رادیاتور – واترپمپ – سرسیلندر) را تعویض کنید.
عمل سیخ زدن رادیاتور خیلی اصولی نیست و ممکنه مشنک های عبوری هوا خراب شده باشن . نه مشبک های عبور آب و همچنان ایراد ماشین رادیاتور باشد.
باسلام
ماشین بنده پارس مدل ۸۵ هست
تازه واشر سرسیلند عوض کردم که متوجه شدم رادیاتور نشتی داره که عوض کردم که دیدم بعد هواگیری که رادیات ساز کرد امپر به اخر میرسه هم فن ها رو دور تند کار میکنه هم رادیاتور سرد هست امدم ترموستات هم عوض کردم ولی پیچ برنجی را باز کردم دیدم هوا خارج میشه ماشین را خاموش نکردم ولی کمی گاز را نگه داشتم وکم کم اب اضافه رادیات کردم بهتر شد ولی پشت چراغ راهنما که ایست میکنم کمی امپر از نصف بالا میره
دوباره ماشین را خاموش هواگیری کنم
سلام دوست عزیز
کلا هیچ ماشینی رو نباید روشن هواگیری کنید. بدلیل اینکه توی حالت روشن واترپمپ توی مدار هست.
شما ماشین رو توی حالت خاموش هواگیری کنید و ببینید دقیقا روی چه دمایی فن دور کند شروع به حرکت میکند و بعد از استارت فن دمای اب پایین میاید یا اینکه ثابت میماند و بالا میرود
سلام
من ترموستات دما پایین امروز داشتم ماشین تو ترافیک بود که امپر ۹۰ رد کرد اومدم پایین فن با دور تند کار میکرد اما رادیات سرد سرد بود
در رادیات که باز کردم ی کف زرد رنگ زد بالا میخوام بدونم واشر سرسیلندر یعنی سوخت ؟؟؟
بعدش هواگیری کردم درست شد اما اب داخل رادیات هنوز زرد
سلام خدمت شما
ماشین شما اصطلاحا واشر ترسانده
روغن وارد اب شده که اون رنگ رو به خودش گرفته
دیر یا زود باید باز کنید ولی الان باز کنید خرجش کمتر میشود
سلام من یک پژو پارس مدل ۸۷ دارم وقتی که اولش ماشین رو روشن میکنم کولرش خنک میکنه ولی وقتی آمپرش میره بالا گرم میشه مشکلش چیه
سلام
خیلی دلایل میتونه داشته
از سنسورهای برودتی تا سنسور خطی گاز کولر یا مقدار گاز کولر یا فن های ماشین
باید ماشین رو یک باطری ساز چک کنه
سلام من پارس ۹۵دارم تازه سرسیلندر، واشر ،ترموستا۸۳،،بوش پستان،رینگ رو جنس خوب عوض کردم ولی فن درو کند توی ۷دقیقه قطع نمیشه
دستگاه پیش چند نفر رفتم فن دور کند رو دما۹۰روشن میشه میگن دما باید ۸۵بشه خاموش بشه ولی تو ۵ دقیقه دما به ۸۵ نمیرسه واترپمپ هم چک شد
همه میگن هوا گرم تو ظهر دما ۴۴ درجه هست خاموش نمیشه پیشنهاد شما چیه
سلام. خود کمپانی هم زمان مشخصی برای خاموش شدن فن ارائه نداده.
ایا در زمان اوج گرما و سربالایی ها و حداکثر فشار مثل سرنشین و استفاده کولر ایا دمای آب از ٩٠ درجه بالاتر میره؟
اگر جواب خیر هست زیاد حساس نشید توی خاموش شدن فن خودرو